Archiwum 03 sierpnia 2017


sie 03 2017 Kiedy i co kupować za mniej
Komentarze: 0

W którym miesiącu zaczynasz poszukiwania nowych ubrań, a kiedy myślisz o zakupie sprzętu AGD/RTV?

Istnieją tendencje zakupowe pozwalające przewidzieć, w jakim miesiącu kupisz poszczególne towary w najatrakcyjniejszej cenie! Podział dóbr według terminu zakupu jest zależny od kilku czynników – pór roku, świąt, sezonów kolekcji, potrzeb kupujących.

Z racji tego, że każdy lubi promocje i chce zaoszczędzić parę groszy, stworzyliśmy kalendarz shoppingowy z produktami, które opłaca się nabyć w konkretnym czasie, nie miesiąc wcześniej czy później.

Terminarz zakupów

Styczeń

Styczeń to najlepszy okres do kupowania ubrań jesienno-zimowych. Na półkach pojawia się kolekcja wiosenna. Sklepy chcąc, zrobić miejsce na nowe rzeczy, wyprzedają ciepłe swetry, kurtki i płaszcze. Obniżki sięgają nawet 70 proc. Na początku roku warto też zacząć rozglądać się za urlopem w ciepłych krajach. Można zaoszczędzić nawet do 40 proc.

Luty

Początek lutego to wciąż czas wyprzedaży kolekcji jesień-zima. Na koniec promocji warto zainwestować w garnitur, który przyda się np. podczas studniówki, zbliżających się świąt wielkanocnych, matur czy egzaminów na studiach. W lutym tańsze artykuły znajdziesz również w branży samochodowej. Sprzedawcy chętnie obniżają ceny opon letnich.

Marzec

Sklepy w niższych cenach oferują plecaki i walizki. Mniej zapłacisz również za sprzęt narciarski. Sprzedawcy szykują się bowiem do sezonu rowerowego.

Kwiecień

Jeśli w tym miesiącu wypada Wielkanoc w niższych cenach kupisz słodycze oraz akcesoriami związania ze świętami. W kwietniu rozpoczynają się także wyprzedaże międzysezonowe.

Maj

W maju sklepy robią miejsce na produkty związane z Dniem Matki. Promocje obejmują więc ubrania, akcesoria, perfumy, torebki czy portmonetki. W tym miesiącu sklepy zaczynają również przedsprzedaż opon zimowych.

Czerwiec

Gdy za oknem jest ciepło, spadają ceny na wyjazdy zimowe. Natomiast, pod koniec miesiąca, kiedy zbliża się Dzień Ojca, taniej można nabyć narzędzia, typu młotek, kombinerki.

Lipiec

To idealny czas na zakup letnich rzeczy. Szorty, sukienki, koszulki, stroje kąpielowe, okulary przeciwsłoneczne, nakrycia głowy, sandały kosztują nawet o 80 proc. mniej.

Sierpień

W drugim miesiącu wakacji również taniej kupisz akcesoria niezbędne na plażę czy wyjazd do ciepłych krajów. Kiedy wakacje dobiegają końca, ceny aparatów fotograficznych idą w dół. Podobnie jest z walizkami i torbami podróżnymi.

Wrzesień

Sklepy prześcigają się w sprzedaży przyborów szkolnych – duża podaż oznacza obniżki cen tych produktów. Odwrotna sytuacja jest w przypadku klimatyzatorów, które po sezonie letnim cieszą się mniejszym zainteresowaniem. Ceny urządzeń spadają wraz ze spadkiem temperatury. Identyczne jest z rowerami, które są najbardziej popularne, gdy jest ciepło. Pod koniec września rozpoczyna się, więc raj dla wszystkich tych, którzy chcą kupić nowy jednoślad.

Październik

To dobry moment na kupno obuwia sportowego. Na zewnątrz robi się coraz chłodniej i sklepy rozpoczynają sprzedaż obuwia zimowego. Buty sportowe, nienadające się na śnieg i ujemne temperatury są zatem przeceniane.

Listopad

Jeszcze w listopadzie można tanio nabyć zabawki czy akcesoria kuchenne. Sprzedawcy przygotowują nową ofertę gwiazdkową, a produkty starsze lądują na przecenie.

Grudzień

W grudniu tanieje niemal wszystko – sprzęt elektroniczny, filmy, zabawki, książki czy alkohol.

sie 03 2017 Bezpieczne kupowanie
Komentarze: 0

Zakupy w sklepach internetowych i w serwisach aukcyjnych to znakomita okazja, żeby wyszukać mnóstwo ciekawych produktów. Najczęściej są one dużo tańsze niż te oferowane w tradycyjnym handlu. I w tym przypadku musimy się wystrzegać oszustów.

Często słyszy się o oszukanych klientach aukcji, a nawet sklepów. Towar znacząco różni się od opisywanego, w ogóle nie dociera, są problemy ze zwrotem pieniędzy... Jak tego uniknąć, opisuję tu teraz kilka prostych zasad.

Przeczytaj dokładnie opis przedmiotu i upewnij się, co jest przedmiotem sprzedaży. Upewnij się też, że dany produkt faktycznie jest tej marki, którą ma być. Sprawdź dane sprzedawcy lub sklepu. W serwisach aukcyjnych sprawdź komentarze - zarówno otrzymane, jak i wystawione. Jeśli pojawiają się komentarze kwestionujące oryginalność towaru, jego jakość albo opisujące problemy z reklamacją - odpuść sobie zakupy u tej osoby. W przypadku sklepów przejrzyj fora internetowe. Znajdziesz tam informacje nie tylko o samej działalności sklepu, ale także na temat jego produktów. Możesz się dowiedzieć, czy kupiona rzecz będzie zgodna z opisem. Regulamin sklepu nie może różnić się od obowiązującego prawa. Ma być czytelny, zrozumiały i musi być w nim zapis dotyczący reklamacji i zwrotu towarów. Kupioną w sieci rzecz możesz zwrócić w ciągu 10 dni bez podawania powodów. Musisz odesłać ją w ciągu dwóch tygodni od momentu poinformowania o tym sprzedawcy. Jeśli widzisz informację "zwrotów nie przyjmujemy", zastanów się, czy na pewno chcesz u tej osoby kupować. Sprawdź, czy jesteś na bezpiecznej stronie (protokół SSL). Kupując będziesz podawać swoje dane (np. nr karty płatniczej czy dane do logowania w banku). W przeglądarce internetowej adres strony powinien zaczynać się od "https". To oznacza, że strona jest szyfrowana. Bezpieczne połączenie oznaczone jest też symbolem kłódki. Kiedy już skończysz zakupy albo po prostu zakończysz pobyt na stronie sklepu, koniecznie się wyloguj. Nie kasuj maili od sprzedawcy lub sklepu. Zachowaj je przynajmniej do momentu, aż sprawdzisz czy towar, który otrzymałeś, to ten, za który zapłaciłeś. W razie sporów masz dowody w postaci korespondencji. Dobrą praktyką ze strony sklepów i sprzedawców na aukcji jest informowanie, kiedy przesyłka została nadana. Jeśli kupujesz prezent, upewnij się, że sprzedawca nie dołączy do przesyłki paragonu. Jeśli coś się nie zgadza (kolor, rozmiar) albo jeśli produkt jest wadliwy, przygotuj się. Skontaktuj się mailowo ze sklepem lub sprzedawcą, wyjaśnij, co jest nie tak i zaproponuj rozwiązanie Napisz komentarz. To nie tylko grzecznościowa sprawa. W ten sposób możesz zarekomendować uczciwego sprzedawcę lub ustrzec innych w przypadku oszustwa.